Home » Uncategorized » Kako kuhati zdravo i jeftino?

Centar za kulturne djelatnosti provodi projekt „Živjeti samostalno“ uz financijsku potporu Ministarstva demografije, obitelji, mladih i socijalne politike od prosinca 2019. godine do kraja svibnja 2020. godine. Projekt je usmjeren na mlade bez odgovarajuće roditeljske skrbi koji izlaze iz svih oblika sustava te se osamostaljuju.

U sklopu projekta je izrađena animacija „Kako kuhati zdravo i jeftino?“. Ova animacija je namijenjena mladima bez odgovarajuće roditeljske skrbi, a navršavaju 18 godina te uskoro izlaze iz sustava skrbi. Animacija omogućuje stjecanje teorijskih i praktičnih znanja o zdravoj prehrani koje će pridonijeti vještinama potrebnima za uspješno samostalno življenje. 

Pod zdravom prehranom smatra se konzumiranje nutricionistički vrijednih namirnica iz svih skupina hrane u preporučenim količinama. Planiranje dnevnih obroka štedi vrijeme, novac i čuva zdravlje. Prvi korak za zdraviju prehranu je odlazak u tjednu kupovinu i osmišljavanje tjednog plana prehrane. Korisno je kuhati nekoliko puta tjedno te zamrznuti hranu za ostale dane u tjednu. Također, važno je organizirati svoju ostavu, zamrzivač i opskrbiti se svježom, suhom i smrznutom hranom svih skupina namirnica.

Savjeti za zdravu prehranu

Zamislimo hranu kao slikarsku paletu, što je više boja na tanjuru, to je obrok zdraviji. Za zdravu prehranu je važno izbalansirati sve vrste namirnica i uzimati od svake onoliko koliko je tijelu potrebno.

Baza svih obroka je povrće koje se može kombinirati sa različitim vrstama žitarica. Birajte cjelovite žitarice koje su vrlo jednostavne za pripremu. Imaju kratko vrijeme kuhanja i odličan su izvor hranjivih tvari te podizanja energije.

Kada kuhate mesna jela, dinstajte prvo usitnjeno korjenasto povrće na masnoći kao podlozi, kad povrće omekša, na vruću tavu dodajte meso. Meso miješajte tako da dobije koricu sa svih strana pa  podlijevajte vodom ili juhom i kuhajte na laganoj vatri.

Riba je vrijedna namirnica za dobro zdravlje, imunitet i razvoj, a plava riba što su srdele i skuše su i jeftine. Važno ju je prije pečenja osušiti, začiniti sa soli te maslinovim uljem i staviti na vruću tavu.

Čitajte upute za pripremu namirnica, naročito koliko se dugo kuhaju.

Ne zaboravite piti dovoljno tekućine. Voda je najbolja i najjeftinija tekućina za naš organizam. Izbjegavajte gazirana pića i sokove jer su puni rafiniranih šećera, a nisu zdravi niti oni koji se prodaju kao „light“ ili „zero“. Izbjegavajte odlazak u pekarnu. Za međuobrok odaberite jogurt u kojeg možete staviti omiljeno usitnjeno voće.